Lietuvoje braškės nuo seno auginamos beveik kiekviename sode ar sodyboje. Šios uogos – tai ne tik gardžiausias ir kvapniausias vasaros skanėstas, jos pasižymi ir unikaliomis gydomosiomis savybėmis. Braškės – vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltinis.

Naudingosios braškių savybės

Braškėse yra daug angliavandenių: gliukozės, fruktozės, sacharozės, pektininių medžiagų, ląstelienos, organinių rūgščių, rauginių medžiagų, fenolių, vitaminų C, A, K, E ir B grupės vitaminų bei mineralinių medžiagų. Beje, kuo drėgnesnė ir vėsesnė vasara, tuo daugiau braškėse susikaupia vitaminų, ypač vitamino C. Braškės yra ne itin kaloringos: 100 g uogų tėra tik 30 kilokalorijų. Uogas sveikiausia valgyti šviežias. Per parą patariama suvalgyti ne daugiau kaip pusę kilogramo braškių, nes tokį uogų kiekį lengvai įsisavina organizmas. Ypač daug vitaminų susikaupia braškių lapuose. Jie gali būti valgomi žali, verdami ar naudojami arbatai ruošti.

Braškės stimuliuoja žarnyno ir tulžies pūslės veiklą, skatina šlapimo skyrimąsi. Šių uogų patariama valgyti sergant širdies ir kraujagyslių ligomis, jos padeda normalizuoti sutrikusį širdies ritmą ir mažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje. Braškės taip pat balina dantis, gydo odos ligas, stiprina lytinę potenciją. Šių uogų patariama valgyti sergant mažakraujyste, kepenų, inkstų ligomis, užkietėjus viduriams. Be to, jos labai naudingos sergant skydliaukės ligomis.

Braškės – mūsų sveikatai

Braškėse yra daug vandenyje tirpstančio, lengvai organizmo įsisavinamo vitamino C. Šio vitamino kiekiu braškes lenkia tik juodieji serbentai. Penkiose vidutinio dydžio uogose šio vitamino yra tiek pat, kiek viename dideliame apelsine.

Braškėse yra ir vitamino A, gerinančio regėjimą, bet jam įsisavinti reikalingi riebalai, todėl braškes reikia paskaninti grietine arba grietinėle. Ypač skanios braškės su grietine ir medumi.
Be to, riebalai padengs žarnyno sieneles ir sušvelnins dirginantį braškių poveikį.

Organizmui ypač naudingos folio rūgšties braškėse yra daugiau negu avietėse ir vynuogėse.

Braškės ypač veiksmingai stiprina nusilpusią imuninę sistemą, kasdien valgant braškių sustiprėja kraujagyslių sienelės. Norint sustiprinti imuninę sistemą ir kraujagyslių sieneles, pakanka braškių sezono metu kasdien suvalgyti nors po keletą uogų.

Braškių uogos pasižymi stipriu uždegimo slopinamuoju ir antibakteriniu poveikiu.

Braškėse yra daug pektininių medžiagų, jos skatina gerųjų žarnyno bakterijų veiklą, padeda sudaryti nekenksmingus organizmui švino ir kobalto junginius, kurie vėliau iš organizmo yra pašalinami.

Specialistai braškes rekomenduoja kaip priemonę nuo depresijos: 150 g šių uogų greitai neutralizuoja neigiamas emocijas, pagerina miegą.

Sergant inkstų ir šlapimtakių ligomis, patariama braškes valgyti visą sezoną, o sergant tulžies akmenlige – rytais nepusryčiavus išgerti po 4–6 šaukštus braškių sulčių.

Braškės padeda gydyti uždegimines nosiaryklės ligas, šalina nemalonų burnos kvapą.

Braškėse esanti salicilo rūgštis malšina sąnarių skausmus, o geležis gydo mažakraujystę.

Leave a Reply